Tentoonstellingstip: Visual Leader in Hamburg

26/08/2013

Ze trekken onze blikken op intrigerende portretten, tonen ongeschminkte scènes van politieke uitspattingen en presenteren populaire modeshoots helemaal in zwart-wit.  Voor de elfde keer worden in het huis van de fotografie van de Deichtorhallen in Hamburg de genomineerden en winnaars van de “LeadAwards” voorgesteld. Het is Duitslands belangrijkste prijs voor de pers en online media, die uitgereikt wordt door de LeadAcademy voor mediadesign en mediamarketing.  De tentoonstelling “Visual Leader” is in Europa de grootste in zijn categorie.

Bild: Markus Jans Coats of Arms Erschienen in Tush Nr. 04

Bild: Markus Jans Coats of Arms verschenen in Tush Nr. 04

 

Op 1000 vierkante meter wordt het beste getoond wat in 2012 verschenen is in Duitse tijdschriften en kranten, als fotoreeks, voorpagina, artikel in tijdschriften en kranten of reclame-idee. Al dan niet toevallig getrokken of bewust in scène gezet, elk beeld is uniek en sommige zijn een echt kunstwerk. Er komen wereldbekende fotografen uit de kunst-, mode- en magazinefotografie op af zoals Paul Graham, Peter Lindbergh, Andreas Mühe, Paolo Pellegrin of Eva Leitolf. Dit jaar vallen de uiterst persoonlijke invalshoeken van de fotografen op. Zo zijn bij een speech van de Amerikaanse president Barack Obama alleen zijn handen en twee autocues van onderen te zien.

In tegenstelling tot bij andere creatieve wedstrijden kan men zich bij de LeadAwards niet kandidaat stellen. Een jury uit media-experten kiest uit meer dan 600 publicaties en online media zijn favorieten en reikt prijzen uit in 18 categorieën.

Reto Caduff Guter Punkt Erschienen in Zeit Magazin Nr. 35

Reto Caduff Guter Punkt verschenen in Zeit Magazin Nr. 35

Klein hoogtepunt voor bezoekers: de tentoonstelling is onderverdeeld in twee fasen en laat het publiek actief meewerken. In de eerste fase, van 27 juli tot 10 september 2013, kunnen de toeschouwers niet zien welke werken door de vakjury bekroond zijn met goud, zilver, brons of een gewone onderscheiding. De bezoekers kunnen hier hun eigen stem uitbrengen. In de tweede fase, van 13 september tot 13 oktober 2013, wordt het klassement van de vakjury bekend gemaakt en vergeleken met de stemresultaten van de bezoekers. Ten laatste dan blijkt in hoeverre zich duidelijke publieks- en vakjurylievelingen afzetten.

Ticketprijs: 6 euro. Meer informatie en tickets boeken op www.deichtorhallen.de.

Titelbild: Blik op de tentoonstelling VisualLeader 2012. Foto: Max Stürmer. Courtesy LeadAcademy

delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *