Het hele jaar door lente: modeblog April and May

10/02/2014

Alleen al de woorden april en mei roepen een lentegevoel bij ons op. Bijna even liefelijk en hartverwarmend als de twee mooiste maanden in de lente zijn de bijdragen op de blog April and May. Daarop plaatsen twee creatievelingen afbeeldingen en producten op het gebied van mode en design, woonaccessoires, kindermode en -speelgoed alsmede artikelen uit hun eigen winkel www.byaprilandmay.com/en Wij hebben beide geïnterviewd over hun blog en hun fascinatie met mode en design.

April_and_May-2

Jantine Vaartjes und Vivian Hoebe, April and May

Wie gaan er schuil achter de (zo betoverende) naam April and May?
Wij zijn Jantine Vaartjes en Vivian Hoebe, twee stylisten, die elkaar op de Artemis Styling Academie in Amsterdam hebben leren kennen. Jantine die de marketingkennis meebracht, heeft in 2008 een bedrijf met deze naam opgericht dat zich op binnenhuisarchitectuur, styling en ontwerp richt. In 2010 kwam Vivian erbij, die even enthousiast is over binnenhuisarchitectuur en die al enige vakkennis had. Zo kwam alles bij elkaar. Onze vriendschap is intussen ook een zakelijke relatie geworden. Dat wij in april en mei zijn geboren en dat de namen ook zo goed bij ons passen, is eigenlijk toeval.

Hoe kwamen jullie vanuit het binnenhuisarchitectuurbedrijf bij bloggen en wat fascineert jullie hieraan?
Wij begonnen al snel na de start van de onderneming met de blog. Het dient voor ons als inspiratiebron en wij kunnen hier tegelijkertijd onze passie voor binnenhuisarchitectuur en design uiten – en natuurlijk andere mensen hiervoor enthousiast maken, wat echt geweldig is. Dat doen wij ondertussen niet meer alleen op onze blog April and May, maar ook op April and May MINI, die helemaal op kinderspullen is gericht.

Wat is kenmerkend aan jullie blogs en hoe zouden jullie persoonlijke stijl beschrijven?
Het is onze passie om mensen te inspireren en ze te laten lachen. Hiervoor moeten onze blogs zorgen. Wij zouden onze stijl als volgt beschrijven: eenvoudig, puur, persoonlijk en een beetje grafisch.

Waar halen jullie jullie inspiratie vandaan?
Dat kunnen tijdschriften, blogs, Pininterest en Instagram zijn, maar ook de vele creatieve mensen die ons omgeven. Wij geloven daarnaast in de kracht van de combinatie van verschillende kanalen, zoals onze blog, Facebook, Instagram en Pinterest, om ons merk te promoten.

Blijkbaar met succes, want jullie hebben inmiddels ook een online winkel. Wat kan men daar kopen?
In onze winkel zijn met name vintageproducten te koop. Daarbij hoort een eigen collectie, die bestaat uit grafische producten zoals kaarten en sieraden. Wij bieden echter ook producten van andere designers en merken aan, die wij zeer zorgvuldig uitkiezen.

Welke criteria hanteren jullie bij het uitkiezen van deze producten?
Zij moeten bij onze stijl (eenvoudig, puur, persoonlijk, grafisch) passen en een eigen karakter hebben. Dit kunnen grote merken zijn, maar wij zijn ook op zoek naar onafhankelijke en onbekendere designers, die wij op onze blog een platform voor hun producten bieden. Het is voor ons belangrijk dat het bijzondere en unieke producten zijn die wij in onze winkel aanbieden.

Wat is voor jullie de mode- and designtrend van 2014?
Op het gebied van mode is onze trend: de eigen identiteit trouw blijven en goed combineren. Wij houden van cleane looks met kleine (soms ook grote) details, die een outfit een persoonlijke karakter geven. Onze designtrend is namelijk marmer, koper en onverwachtse materialen en combinaties.

Hoe bijvoorbeeld?
Bijvoorbeeld de combinatie van oud en vintage met iets nieuws of duurdere producten met goedkopere artikelen.

Waar doen jullie als jullie niet bloggen?
Wij werken momenteel gelijktijdig aan verschillende projecten. Momenteel staan bijvoorbeeld enkele styling- en fotografieprojecten op stapel. En wanneer wij niet bloggen, brengen wij veel tijd door met onze kinderen (Jantine) of koken (Vivian).

April_and_May

 

delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *